1994 yılında ziyarete açılan Rahmi M. Koç Müzesi,Türkiye’nin ulaşım, endüstri ve iletişim tarihine ışık tutan ilk büyük müzedir. Haliç’in kuzey yakasındaki Hasköy semtindedir.Müze üç ana bölümden oluşmaktadır.
- Mustafa V. Koç Binası (Tarihi Lengerhane Binası):Osmanlılarda gemiyi sabitlemek için denize atılan zincir ve ucundaki çapaya Lenger, bunların yapıldığı yere ise Lengerhane denilmiştir.Lengerhane binasının satın alınmasıyla restorasyon yapılıp Aralık 1994 ziyarete açılmıştır.Ahşap çatılı küçük bir bina ve taş duvarlar yer alır. Bunların oluşturduğu iç avlunun ve dış mekanın özüne dokunulmadan gerçekleştirilen müze tasarımında, sergilenecek objelerle birlikte binaların dokusunun ziyaretçilere hissettirilmesi amaçlanmıştır.
- Tarihi Hasköy Tersanesi:Kısa süre sonra sergileme alanlarının, Rahmi M. Koç Müzesi koleksiyonuna yeterli gelmemesi nedeniyle Lengerhane’nin hemen karşısındaki, harap durumda olan Hasköy Tersanesi satın alınmış ve bu kısımın restorasyonu 2001 yılında tamamlanmıştır.
- Açık Hava Sergileme Alanı:Rahmi M. Koç Müzesi koleksiyonunun bir kısmı da Hasköy Caddesi’ndeki ana girişten Haliç’e uzanan açık alanda ziyaretçilerin ilgisine sunulmakta. Klasik otomobiller, devasa Turgut Alp Vinçi, B-24 Liberator ve diğer uçaklar, ve daha fazlası müze koleksiyonunun parçası olarak Haliç’e demirli durumdaki Fenerbahçe Vapuru ve TCG Uluçalireis Denizaltısı’na dek uzanmakta.
Müzeye girişte ilk otomobiller karşınıza çıkıyor(Bmw,Ford,ilk Mini).LaFerrari(500 Adet Üretildi,Benzinli ve Elektirikli Motor seçenekleri),Gitt ve diğer klasik arabalar.
27 Eylül 1922’de Frankfurt - Almanya’da bulunan Kühler Fabrikası’nda üretilmiştir. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından kullanılmış ve müzemize bağışlanmıştır.
 |
| İtfaiye Aracı |
 |
| Opet Reklamında ki Gitt |
 |
| Harry Potter'in Ucan Arabası |
 |
| Moda Tramvayı |
- La Littorina Mototren:Mototren, hem ön hem de arka tarafında motoru ve sürücü kabini bulunduğu için raylar üzerinde lokomotife ihtiyaç duymadan kendi motorları ile hareket edebilen ve tek vagondan oluşan demiryolu taşıtına verilen isimdir. (1937 İtalya'da Fiat tarafından üretilmiş)
- Lokomotif G10:İlk G10 lokomotif 1910 yılında kullanılmaya başlanmış ve üretimi 1925'e kadar sürdürülmüştür. (1912 - 1913 yıllarında Borsig firması tarafından imal edilen Prusya yapımı)
İlk bisikletlerin ön pedalları tekerleğe sabitlenmiş olduğundan hızı arttırmanın tek yolu ön tekerleği büyütmekti.1870’lerin başında İngiltere'de James Starley tarafından geliştirilen Penny Farthing de bu fikirden yola çıkılarak tasarlanmıştır. 19. yüzyıl İngiltere’sinde 'penny' ve 'farthing' en düşük değerli para birimlerindendi. 'Farthing' değer ve boyut olarak 'penny'nin dörtte biriydi. Kocaman ana tekerlekleri olan, sabit vitesli bu inanılmaz icadın takma adı da buradan gelmektedir.
 |
| Penny Farthing(Kuruş Metelik) |
Resimler için:
rmk-museum.org.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder